HUDSON’S BAY COMPANY KONDIGT NIEUWE LOCATIE AAN IN NEDERLAND

• HBC kondigt een nieuwe langlopende huurovereenkomst aan voor bijna 16.860 m2
  • Locatie Hudson’s Bay-winkel in Utrecht
  • Tot dusver lange termijn huurovereenkomsten aangekondigd in Nederland voor 17 locaties van in totaal bijna 225.620 m2

TORONTO en AMSTERDAM, 28 februari 2017 - Hudson’s Bay Company (“HBC” of “de onderneming”) (TSX: HBC) is verheugd aan te kondigen dat ze een nieuwe huurovereenkomst voor een locatie in Nederland hebben getekend, dit in aanvulling op de eerder aangekondigde zestien locaties. In totaal beslaan de contracten 225.620 m2 en bestaan ze uit 15 Hudson’s Bay-winkels en twee Saks OFF 5TH-winkels. Zoals HBC eerder bekend maakte, is de onderneming voornemens de Nederlandse markt te betreden en tot 20 nieuwe warenhuizen te openen. HBC zal bij deze uitbreiding naar de Nederlandse markt gebruik maken van haar bestaande Europese infrastructuur en twee nieuwe winkelformules introduceren.

Het vandaag aangekondigde warenhuis wordt naar verwachting geopend in Utrecht.

Hoog Catharijne, Rijnkade 5 Utrecht
HBC heeft een lange termijn huurovereenkomst met IEF Berlage gesloten voor Rijnkade 5 in Utrecht. Het oude en karakteristieke stadscentrum van Utrecht is een waar paradijs voor het winkelend publiek. De toekomstige Hudson’s Bay-winkel zal worden gevestigd in het winkelcentrum Hoog Catharijne, in het hart van de stad. De 16.860 m2 winkel zal gelegen zijn aan de linkerkant / Vredenburgkant van Hoog Catharijne.

HBC zal medio 2018 met de verbouwing van deze locatie starten.

Over Hudson’s Bay Company

Hudson’s Bay Company is een van de snelst groeiende warenhuisketens in de wereld. Het succes is gebaseerd op een formule die een combinatie biedt van sturen op de prestaties van kwalitatief hoogwaardige vestigingen, een all-channel aanbod van fysiek en online, het realiseren van de waarde van vastgoedbezit en groei door acquisities. HBC, opgericht in 1670, is de oudste onderneming in Noord-Amerika. De portfolio van HBC omvat tien formules, van luxueuze warenhuizen tot betere warenhuizen en discountformules, met in totaal wereldwijd meer dan 480 vestigingen en 66.000 medewerkers. In Noord Amerika behoren Hudson’s Bay, Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue, Gilt, en Saks OFF 5TH, samen met Find @ Lord & Taylor en Home Outfitters tot de leidende ketens van HBC. In Europa behoren GALERIA Kaufhof, de grootste warenhuisketen van Duitsland, Galeria INNO, de enige warenhuisketen in België, en Sportarena, tot HBC. HBC heeft significante investeringen in vastgoed joint ventures. Met Simon Property Group Inc. heeft HBC de HBS Global Properties Joint Venture, die vastgoed in bezit heeft in de Verenigde Staten en in Duitsland. In Canada werkt HBC met RioCan Real Estate Investment Trust samen in de RioCan-HBC Joint Venture.

Forward-Looking Statements

Certain statements made in this news release constitute forward-looking statements within the meaning of applicable securities laws, including, without limitation, statements regarding the Company’s plans to expand its European presence to the Netherlands by opening up to 20 stores over the next 2 years, the Company’s expectation that such stores will operate under the Hudson’s Bay and Saks OFF 5TH banners, long term leases for up to 20 store locations will be finalized over the next two years, and the benefits that are expected to result from the expansion into the Netherlands. Often but not always, forward-looking statements can be identified by the use of forward-looking terminology such as “may”, “will”, “expect”, “believe”, “estimate”, “plan”, “could”, “should”, “would”, “outlook”, “forecast”, “anticipate”, “foresee”, “continue” or the negative of these terms or variations of them or similar terminology.

Although HBC believes that the forward-looking statements in this news release are based on information and assumptions that are current, reasonable and complete, these statements are by their nature subject to a number of factors and risks that could cause actual results to differ materially from management’s expectations and plans as set forth in such forward-looking statements for a variety of reasons. Some of the factors and risks – many of which are beyond HBC’s control and the effects of which can be difficult to predict – include, among others – (a) the risk that HBC is unable to finalize long term leases for the remaining locations in the Netherlands, (b) the risk that the expansion into the Netherlands requires capital expenditures in excess of those currently anticipated and/or more than 24 months to complete, (c) the risk of introducing new brands into new markets and of doing business abroad, (d) the risk that the anticipated benefits from the expansion into the Netherlands cannot be realized, (e) credit, market, currency, operational, liquidity and funding risks generally, including changes in economic and geopolitical conditions, interest rates or tax rates, and (f) risks and uncertainties relating to information management, technology, supply chain, product safety, changes in law, competition, seasonality, commodity price and business.

HBC cautions that the foregoing list of important factors and assumptions is not exhaustive and other factors could also adversely affect its results. For more information on the risks, uncertainties and assumptions that could cause HBC’s actual results to differ from current expectations, please refer to the “Risk Factors” section of HBC’s Annual Information Form dated April 28, 2016, as well as HBC’s other public filings, available at www.sedar.com and at www.hbc.com.

The forward-looking statements contained in this news release describe HBC’s expectations at the date of this news release and, accordingly, are subject to change after such date. Except as may be required by applicable Canadian securities laws, HBC does not undertake any obligation to update or revise any forward-looking statements contained in this news release, whether as a result of new information, future events or otherwise. Readers are cautioned not to place undue reliance on these forward-looking statements.

Dit bericht is een vertaling van de oorspronkelijke Engelse versie. In geval van interpretatieverschillen prevaleert de oorspronkelijke Engelse tekst.

MEER INFORMATIE:
www.hudsonsbay.nl