Saks OFF 5TH opent eerste winkel in Nederland

Hudson’s Bay opent tweede Nederlandse winkel op dezelfde locatie in Rotterdam

7 september 2017 – Vandaag opent HBC de eerste Saks OFF 5TH-vestiging en de tweede Hudson’s Bay-vestiging in Nederland, beide in hetzelfde gebouw in Rotterdam. Tegen het einde van dit jaar zal HBC twee Saks OFF 5TH- en tien Hudson’s Bay-vestigingen in Nederland hebben geopend. Met de lancering toont HBC niet alleen zijn commitment aan de Nederlandse markt; de opening van de nieuwe winkel maakt deel uit van de Europese organische groeistrategie van het concern.

Saks OFF 5TH is een premium-off-price-winkelconcept dat een ongeëvenaarde combinatie van exclusieve merken tegen sterk gereduceerde prijzen aanbiedt, in een moderne, eigentijdse winkelomgeving. Door het gevarieerde en wisselende aanbod is ieder bezoek aan Saks OFF 5TH een onvergetelijke ervaring. Het assortiment van Saks OFF 5TH bestaat naast dames-, heren- en kindermode uit footwear, accessoires en homestyling-producten.

Wolfgang Link, CEO HBC Europe, vertelt: “Bij HBC zijn we gericht op het bedienen van meerdere klantsegmenten. Hudson’s Bay is een premium warenhuis, terwijl Saks OFF 5TH een premium-off-price-keten is – twee verschillende concepten met elk een unieke winkelervaring.” Hij vervolgt: “We zijn dankbaar voor de positieve ontvangst door het Nederlandse publiek. Het assortiment en de inrichting van onze vestigingen zijn specifiek afgestemd op het lokale winkelpubliek. We zijn erg blij dat we het off-price-concept van Saks OFF 5TH in Nederland mogen introduceren en blijven het aantal Hudson’s Bay-vestigingen verder uitbreiden.”

Wayne Drummond, President Saks OFF 5TH Europe, voegt toe: “Met Saks OFF 5TH krijgt het winkelpubliek toegang tot premium merken en opkomende labels voor gereduceerde prijzen. Al onze vestigingen bevinden zich op A-locaties in de grote steden en het wisselende aanbod zorgt ervoor dat er altijd iets nieuws te ontdekken valt. Ons premium-off-price-winkelconcept is al erg populair in de Verenigde Staten en onlangs hebben we in Duitsland vijf nieuwe vestigingen geopend. Het is geweldig dat we onze unieke winkelervaring nu ook in Nederland kunnen aanbieden.”

Over Saks OFF 5TH
Saks OFF 5TH, onderdeel van HBC Europe, is een innovatief premium concept met off-prijzen in het hart van de stad. Saks OFF 5TH biedt een breed scala aan premium designer merken en nieuwe labels voor gereduceerde prijzen in een warme en exclusieve winkelsfeer. Bezoek www.saks-off-5th.nl voor meer informatie.

Over Hudson’s Bay
Hudson’s Bay Company, opgericht in 1670, is het oudste bedrijf van Noord-Amerika. In Canada is Hudson’s Bay inmiddels uitgegroeid tot één van de meest prominente warenhuizen van het land, met warenhuizen op 90 locaties en de online winkel thebay.com. Voor het eerst sinds de start van Hudson’s Bay, vestigt het warenhuis zich buiten de landsgrenzen van Canada, met 10 nieuwe winkels in Nederland in 2017, en een online shopping omgeving op hudsonsbay.nl. Met een geheel eigen karakter en belevenis is het concept toegespitst op de Nederlandse markt. Hudson’s Bay staat voor kwaliteit, service en stijl. De warenhuizen bieden een assortiment van fashion, beauty, lifestyle & home, vormgegeven door exclusieve merken en populaire ontwerpers. Daarnaast biedt Hudson’s Bay haar gasten ook exclusieve food concepten. Hudson’s Bay is een onderdeel van het Hudson’s Bay Company merkenportfolio.

Over Hudson’s Bay Company
Hudson’s Bay Company is een van de snelst groeiende warenhuisketens in de wereld. Het succes is gebaseerd op een formule die een combinatie biedt van sturen op de prestaties van kwalitatief hoogwaardige vestigingen, een all-channel aanbod van fysiek en online, het realiseren van de waarde van vastgoedbezit en groei door acquisities. HBC, opgericht in 1670, is de oudste onderneming in Noord-Amerika. De portfolio van HBC omvat luxueuze warenhuizen tot betere warenhuizen en off-price-formules, met in totaal wereldwijd meer dan 480 vestigingen en 66.000 medewerkers. In Noord Amerika en Europa behoren Hudson’s Bay, Lord & Taylor, Saks Fifth Avenue, Gilt, Saks OFF 5TH, GALERIA Kaufhof, de grootste warenhuisketen van Duitsland en Galeria INNO, de enige warenhuisketen in België, tot HBC. HBC heeft significante investeringen in vastgoed joint ventures. Met Simon Property Group Inc. heeft HBC de HBS Global Properties Joint Venture, die vastgoed in bezit heeft in de Verenigde Staten en in Duitsland. In Canada werkt HBC met RioCan Real Estate Investment Trust samen in de RioCan-HBC Joint Venture. Bezoek de website voor meer informatie.